Gefeliciteerd! Je hebt nu een consulenten account op Topconsulenten.nl een onderdeel van Zodiac Consultants Group BV.

Jouw account kun je het beste zien als je virtuele werkplek, daarom deze handleiding zodat je alles uit je account kunt halen om succesvol te werken.


We splitsen de handleiding op in 3 gedeeltes:

  1. het administratieve gedeelte wat alleen zichtbaar is voor jou en de mensen van Zodiac Consultants Group BV
  2. bereikbaarheid, welke methodes gebruik je om in contact te komen met klanten
  3. jouw profielpagina zichtbaar voor alle bezoekers


Het beste doe je de inrichting van jouw account op de PC of laptop, dan heb je net wat meer overzicht.


1. Administratie

Een goed ingerichte administratie is belangrijk voor elke ondernemer, met een consulenten account zorgen wij voor het grootste gedeelte van jouw administratie dat het geautomatiseerd is. Zo maakt ons systeem elke maand een maand overzicht van alle omzet die je hebt gemaakt via onze website. Ook maakt het systeem van elk consult een factuur aan. Om deze gegevens op de juiste manier te verkrijgen en te verwerken hebben wij van jou de zakelijke gegevens nodig.


Tijdens de registratie heb je ons jouw zakelijke gegevens doorgegeven, deze zullen wij invoeren in het systeem om de facturen op de juiste manier namens jou te maken.


Geld opnemen

Het verschil tussen opbrengst en kosten wordt na elk consult bijgeschreven in jouw wallet, je kunt direct beschikken over het geld in jouw wallet door een opname aan te vragen, deze worden elke werkdag om 10.00 uur in de ochtend verwerkt en zullen dus dezelfde dag nog op jouw bankrekening staan.


Om het geld te kunnen overmaken hebben wij jouw iban rekeningnummer nodig, dit iban rekeningnummer wordt door ons geverifieerd, na de verificatie worden opnames door ons overgemaakt naar die rekening. Via onderstaande link kun je jouw Iban rekening toevoegen aan jouw account.

Ga naar Account-instellingen en voer je IBAN rekening nummer in. klik hier


Maand-overzicht

Elke eerste dag van de nieuwe maand plaatsen wij het maandoverzicht van de vorige maand in jouw account. Op dit overzicht vind je een totaal overzicht van omzet en gemaakte kosten van de vorige maand. Deze kun je gebruiken voor je eigen administratie en je btw-aangifte.



2. Bereikbaarheid


Bezoekers kunnen op verschillende manieren in contact komen met jou, hieronder beschrijven we deze manieren.


Telefonisch

Bij jouw consulenten account hoort een uniek boxnummer, dit nummer verzorgt de koppeling tussen de klanten en jou.

Ons systeem belt jou nadat een klant jouw boxnummer heeft ingevoerd, uiteraard blijft jouw nummer geheim voor de klant.

Wanneer wij je bellen is dat altijd met het nummer 070-7000000, daaraan herken je dus dat er een consult via Topconsulenten binnenkomt.

Om jou te kunnen bellen moet je dus minstens 1 telefoonnummer koppelen aan jouw consulenten account, dit doe je gemakkelijk zelf via deze link

Wij noemen dit nummer het consult-nummer

Volg de instructies om vervolgens het telefoonnummer te verifieren, dit doen we om te controleren of het ingevoerde nummer correct is.

Je kunt ook meerdere nummers toevoegen zodat je kunt switchen van nummer als dat nodig mocht zijn, ook een mobiel nummer (zijn GEEN extra kosten aan verbonden)


Gebruik geen voicemail of antwoordapparaat op het nummer dat je gebruikt als consultnummer, voor klanten is er niets zo vervelend om een voicemailmelding te krijgen.



Chat

Als je chat wilt gebruiken is het goed om te weten dat dit wat extra aandacht vraagt, anders als bij de telefoon komen chat-aanvragen binnen via de browser, je hoort wel een geluidje maar dat is vaak minder duidelijk dan de ringtoon van je telefoon. Als je onze App voor consulenten gebruikt komen de chat aanvragen binnen op jouw smartphone en kun je direct antwoorden.


Text-consult

Wij hebben een unieke berichtenservice ingebouwd op ons platform, via deze service kunnen bezoekers jou een betaald bericht sturen, de klant betaalt pas wanneer jij het bericht hebt beantwoord. Als je verzuimt om te antwoorden zorgen wij dat de klant het geld weer teruggestort krijgt.

Text-consults kun je inschakelen via deze link, daar wordt ook uitgelegd wat je ermee kunt doen.


Email

Alle systeem meldingen( berichten over reviews, uitbetalingen text-consults etc etc)  komen via mail naar je toe, het is dus belangrijk om je mailbox regelmatig te checken op nieuwe berichten van Topconsulenten.nl.




3. Jouw Profielpagina


Profielnaam

Dit is de naam waarop bezoekers jou vinden op de website en dus heel belangrijk. Het is aan jou of je je eigen naam wilt gebruiken of dat je wilt werken onder een bedrijfsnaam. je kunt deze naam slechts eenmaal kiezen dus kies bewust. Later veranderen kan niet meer.


Jouw profielnaam moet uniek zijn op de website, controleer dus eerst of de gewenste naam al in gebruik is via de zoekfunctie op de website


Profielfoto

Dit is het eerste moment van contact tussen jou en de klant, een goeie profielfoto is dus heel belangrijk. Het is niet verplicht om een foto van jezelf te uploaden maar onze ervaring is, gebaseerd op omzet gegevens, dat een echte foto wel bijdraagt tot betere herkenning. Jouw profielfoto wordt getoond op de homepage van onze website en ook bovenaan op jouw profielpagina


Background foto

Deze foto kun je gebruiken om een beetje sfeer toe te voegen, als je hier zelf niets plaatst zullen wij deze ruimte vullen met onze standaard background foto's.


klik op Profiel wijzigen en dan met je muis over de foto die je wilt toevoegen/wijzigen om jouw profielfoto en background foto toe te voegen.


Let op! met mouse-over worden de beide upload opties zichtbaar, kies hier welke foto je wilt uploaden (profielfoto of background foto)


Werk je vanaf een mobiel of tablet of heb je niet de middelen om zelf foto's te uploaden kun je ze ook mailen naar ons.


Korte omschrijving

De korte omschrijving welke wordt getoond op onze homepage en is na je profielfoto ook heel belangrijk, omschrijf kort en bondig wat je voor je klant kunt betekenen.


We adviseren je om deze korte omschrijving niet te wijzigen, deze wordt namelijk geindexeerd door onze en andere zoekmachines, een wijziging betekent opnieuw indexeren en dus een lagere ranking in de zoekresultaten.


Uitgebreide omschrijving

In de uitgebreide omschrijving kun je meer kwijt over je werkzaamheden, deze tekst is alleen te zien nadat bezoekers vanaf de homepage hebben doorgeklikt naar jouw profielpagina. Jouw profielpagina wordt ook geindexeerd door zoekmachines, dus het is heel belangrijk dat je goed nadenkt over de te plaatsen teksten.



Specialiteiten

In ons systeem zijn een groot aantal specialiteiten opgenomen waaruit je kunt kiezen, als je een specialiteit aanvinkt word je ook opgenomen in de pagina's waar we deze specialiteit nader toelichten. 



Het heeft geen zin om alles aan te vinken,dit omdat specialisatie iets anders betekent, een specialist is per definitie iemand die zich heeft gespecialiseerd in 1 onderwerp.



Support

We hebben een support portal voor consulenten opgezet, je bereikt deze via de link in jouw consulenten account (support.zcg.io)

Uiteraard kun je ons ook gewoon bellen mocht je er niet uit komen, dit kan op werkdagen tussen 10.00 uur en 17.00 uur op 020 2020101 (Als we in gesprek zijn kun je een boodschap achterlaten, we bellen je altijd terug)